کارشناسی ارشد علمی کاربردی
نوشته شده توسط : sevda

اولین پذیرش علمی کاربردی برای مقطع ارشد تو دی ماه سال 92 بود که از طریق برگزاری آزمون انجام شد و فقط کسایی می تونستن ثبت نام ارشد علمی کاربردی رو انجام بدن سابقه کاری مرتبط با رشته انتخابیشون رو داشته باشن .

ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد تو برنامه خیلی از داوطلبا قرار گرفته و داوطلبایی که نمی خوان استرس شرکت تو کنکور رو داشته باشن و یا از نتیجه قبولیشون تو کنکور ارشد راضی نیستن و یا به هر دلیلی دیگه نمی خوان کنکور ارشد شرکت کنن پیگیر راه های ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد هستن .

اما وقتی صحبت از دانشگاه های بدون کنکور میشه یکی از پر متقاضی ترین اونا تو مقطع ارشد بدون کنکور علمی کاربردی هستش . علمی کاربردی به دلیل اینکه به نسب پذیرش راحت تری به صورت بدون کنکور داره و تحصیل تو این دانشگاه هم معمولا از بقیه دانشگاه ها راحت تره تو اولویت خیلی از داوطلبا مخصوصا افراد شاغل قرار می گیره .

اما آیا دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع ارشد پذیرش داره ؟ یا واقعا قبولی تو ارشد علمی کاربردی به راحتی ثبت نام تو مقطع کاردانی و یا کارشناسی این دانشگاهه ؟ اصلا چه کسایی می تونن تو ارشد علمی کاربردی ثبت نام کنن و زمان ثبت نام این دانشگاه کیه ؟ پس اگه این سوال ها ذهن شما رو هم درگیر کرده تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین .

 

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربردی

چند سال پیش علمی کاربردی برای ورودی بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو تو مقطع ارشد کردن . یعنی اولین ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربردی تو دی ماه 92 بود ! اما شاید الان برای خیلیا سوال پیش بیاد که چرا کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربردی مگه علمی کاربردی بدون کنکور پذیرش نداره ؟

 

 

نحوه پذیرش علمی کاربردی تو مقطع ارشد خیلی خیلی سخت تر از نحوه پذیرش تو مقاطع قبلی این دانشگاه بود و این دانشگاه برای پذیرش ارشد شرایط خاصی رو قرار داد که فقط کسایی که این شرایط رو داشتن می تونستن ثبت نام کنکور ارشد علمی کاربردی رو انجام بدن . یکی از این شرایط ها شرکت تو آزمون کارشناسی ارشد علمی کاربردی بود که کاملا مجزا از کنکور کارشناسی ارشد بود و توسط خود علمی کاربردی برگزار می شد .

اما شاید خیلیا الان بگن با توجه به اینکه معمولا تحصیل تو  علمی کاربردی نسبتا از بقیه دانشگاه ها راحت تره پس مسلما آزمونی که خود علمی کاربردی برای مقطع ارشد می گیره خیلی راحت تر از کنکور کارشناسی ارشده ! درسته ، ولی این دانشگاه یک سری شرایط دیگه که در ادامه گفتیم هم به جز برگزاری آزمون رو قرار داده بود :

 

 حداقل 3 سال سابقه کاری در رشته انتخابی داشته باشین تا بتونین تو این آزمون ثبت نام کنین .

 بعد از قبولی تو کنکور کارشناسی ارشد علمی کاربری باید تو مصاحبه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی هم شرکت می کردین .

 در آخرم هر کس فقط حق داشت تو زمینه رشته کارشناسی خودش ادامه تحصیل بده . یعنی مثل کنکور کارشناسی ارشد نبود که با هر کارشناسی هر رشته ای رو که خواستین رو کنکور بدین و حق تغییر رشته از کارشناسی به ارشد رو نداشتین .

 اگه دیدین که شرایط ثبت نام ارشد علمی کاربردی رو ندارین می تونین شانستون رو برای راه های دیگه ای که برای ثبت نام بدون کنکور مقطع ارشد وجود داره امتحان کنین .



 
لیست رشته های کارشناسی ارشد علمی کاربردی

پس با توجه به چیزایی که گفته شد و شرطایی که این دانشگاه برای پذیرش ارشد علمی کاربردی گذاشته بود متوجه شدین ورود به علمی کاربردی برای مقطع ارشد به اون سادگی هام که فکر می کردین نبوده . اصلا موقعی که رشته های ارشد علمی کاربردی رو بررسی کنین متوجه می شین که رشته هاش با رشته هایی که تو دفترچه ثبت نام کنکور ارشد نوشته متفاوته و بیشتر رشته های این دانشگاه تو مقطع ارشد مهارتیه و عملی هستش و به درد بازار کار می خوره .

 اگه شاغل هستین و خیلی شرایط حضور در کلاس رو ندارین می تونین شانستون رو برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور امتحان کنین .


پس اگه این امکان دوباره هم فراهم شد و خواستین ثبت نام ارشد علمی کاربردی رو انجام بدین حتما لیست رشته هاش رو بررسی کنین تا ببینین اون رشته دلخواه شما وجود داره یا نه . اما خیلی وقتا باز هم خیلیا با توجه به شرایط شغلی که دارن و با هر دلیل تحصیل تو علمی کاربردی رو ترجیح میدن باز به دنبال ورود به این دانشگاه برای ادامه تحصیل تو مقطع ارشد هستن .

حالا هنوزم میشه تو این دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کرد ؟

تو  آبان ماه ۹۵ رئیس دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرد برای سال ۹۶ و ۹۷ برنامه داریم که به صورت محدود به برخی از مراکز با کیفیت دانشگاه علمی کاربردی ، مجوز پذیرش دانشجو تو مقطع کارشناسی ارشد داده بشه . همچنین تو فروردین ماه ۹۶ هم از راه‌اندازی مجدد مقطع کارشناسی ارشد تو دانشگاه علمی کاربردی از سال ۹۶ خبر داده شد . اما با این حال پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد تو این دانشگاه تو سال ۹۶ هم محقق نشد .

طبق آخرین اخبار اعلام شد که از سال ۹۸ به بعد ، دانشگاه علمی کاربردی تو مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می کنه که البته رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه مهارتی هستش و شامل رشته‌ های نظری نمیشه که البته هنوز هم هیچ خبری از ثبت نام ارشد علمی کاربردی نشده .

اما پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه برای ثبت نام کارشناسی ارشد علمی کاربردی خبری شد مطلع بشین . کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلیکو هم آمادن تا تمام ابهامای شما رو برای ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تمام راه های ورود به مقطع ارشد با خبر بشین .



 
سوالات متداول

1- آیا دانشگاه علمی کاربردی تو مقطع ارشد پذیرش داره ؟
این دانشگاه تو دی ماه 92 از داوطلبا تو مقطع ارشد پذیرش کرد که اگه امسال هم این دانشگاه پذیرش کنه تو این مقاله اطلاع میدیم .

2- لیست رشته های ارشد علمی کاربردی شامل چه رشته هایست ؟
همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد این رشته ها شامل رشته های مهارتی و عملی بوده و رشته های نظری رو نداشته .

3- آیا دانشگاه علمی کاربردی از طریق کنکور ارشد پذیرش می کنه ؟
خیر ، این دانشگاه از طریق آزمون جداگونه ای که خودش می گرفت پذیرش داوطلبا رو انجام میداد که جزئیات بیشتر تو این مقاله گفته شده . 

منبع : کارشناسی ارشد علمی کاربردی





:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: